onsdag 7 december 2011

Leilas söta jul

Då har jag sett det andra avsnittet av Leilas söta jul. Tyckte det var lite bättre än det första avsnittet, dock inte lika bra som de två andra säsongerna av Leilas Jul. Det börjar bli väldigt mycket upprepningar som: "en nypa salt för att balansera smakerna". Sen är det ju även nästan samma recept/bakverk hela tiden. Förra gången var det saffransskorpor igen (dock med pistagenöt i år) och även zabaglione. Hon har ju vissa grejer hon kör väldigt ofta: semifreddo och cupcakes till exempel. I år är det ju whoopies som är den nya grejen, men det känns redan uttjatat, har varit med i så många inslag och tidningar. Dock så stör jag mig inte på Leila som TV-personlighet, som jag har förstått att en del gör, jag tycker att hon är väldigt bra i TV och känns väldigt kunnig, en av mina favoriter helt enkelt. Egentligen hade jag nog velat se henne laga julmat istället/också, för hon är ju egentligen kock, men det känns lite som att hon har blivit så populär med bak-programmen att hon inte kommer få göra något annat.

I pausen fick jag även veta att nästa tisdag börjar Jamie Olivers julmat (Sjuan 21.00), väldigt kul tycker jag, som gillar Jamie, och helst vill se någon annan än Mat-Tina laga julmat den här julen. Men jag kollar på henne också, såklart, trots att hon inte är någon favorit. Det är inte så mycket julprogram i år, så man får vara nöjd med det man får :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar