torsdag 15 december 2011

Julen på TV

Härligt att det är så mycket julprogram med mat & pyssel på TV nu, jag följer bland annat:

Tisdagar: Jamies julmat, (endast 2 avsnitt!) Sjuan kl. 21.00 (R 18/12 kl. 18.00, Sjuan)
Onsdagar: Leilas söta jul, Sjuan k. 21.00 (R 17/12 kl. 17.30, Sjuan)
Torsdagar: Tinas julmat, TV4, kl 21.00 (detta har inte varit så "juligt" än dock)

På lördag 17/12 kommer Nigellas Julspecial från 2001 att visas kl  9.00 på TV8, och även repris av Pernillas Jul kl. 17.00, Sjuan, men det programmet var ingen favorit för mig. På lördagsmorgonen går även Martha kl. 06.25 på Kanal 9 (även söndagar) och där är det jättemycket julpyssel, men eftersom det går så tidigt måste jag spela in det.

På söndag 18/12 kommer Leilas Jul del 5 i repris från 2007 på TV4, kl. 12.55

På måndag den 19:e december kl. 20.00 börjar Jul med Ernst igen, jättekul tycker jag! Tyvärr är det bara två avsnitt, men det brukar det väl vara? Här och här finns klipp från när Ernst pratar om julstämning i Nyhetsmorgon på tv4.play.

Förresten tycker jag att Tjuvarnas Jul var väldigt bra jämfört med många andra julkalendrar som har varit, har faktiskt sett alla avsnitt hittills, och det brukar jag inte normalt. Gillar den gammaldags stämningen och snön som virvlar omkring, sen är väl själva handlingen lite barnslig, men det är ju ändå ett barnprogram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar