söndag 11 december 2011

Göteborgs Lucia i Vasakyrkan


I kväll har jag varit på en jättemysig Lucia-konsert i Vasakyrkan. Jag brukar inte gå på sånt ofta, för att inte säga aldrig, det måste vara många år sedan jag var på något överhuvudtaget i en kyrka om man inte räknar dop och bröllop. Att det var i en sån stor och fin kyrka som Vasakyrkan gjorde ju det hela väldigt stämningsfullt. Det var en fantastisk kör där (Lodolakören läser jag i häftet) och Lucia-kandidaterna sjöng också jättebra. Ett stort plus var att det nästan uteslutande var julsånger! Egentligen skulle Lucian krönts i fredags på Götaplatsen men det blev inställt p.g.a stormen, så Lucian kröntes där under själva konserten. Mycket spännande! Det var en söt brunhårig tjej som vann (men jag har ingen aning om vad hon hette). Det enda negativa var att de inte sjöng hela tiden. Predikan, bön och när de pratade om allt runt omkring Göteborgs Lucia kunde de ha hoppat över för min skull :) De hade en konsert till direkt efter (som pågår nu) och de skulle ha i alla fall två till nästa vecka, så det finns fortfarande chans om man vill gå! All vinst och kollekt gick till BRIS, vilket jag tyckte var bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar