fredag 9 december 2011

Julmarknader i helgen i Göteborg

I går fanns det en artikel i Metro om julmarknader i Göteborg. Kunde tyvärr inte hitta någon länk, läste i den "riktiga" tidningen. Två av julmarknaderna öppnar idag nämligen Julform på Röhsska och Julmarknad på HDK. På julmarknad på Röhsska ställer 31 speciellt utvalda utställare ut, det är hantverk, konst och slöjd som gäller. Julform håller på 9-11 december och öppnar kl. 16 idag. Även Julmarknad på HDK är öppet 9-11 december och öppnar kl. 16, och här är det konststudenter som säljer sina grejer, den kommer i alla fall jag att besöka, eventuellt hinner jag med Julform också. Annars är julmarknaden i Kronhusbodarna öppen även denna helgen, fram till den 11 december och även Haga julmarknad som dock även är öppet nästa helg. Imorgon ska jag eventuellt åka till julmarknaden Tofta Herrgård, denna helgen är sista chansen!

När jag kollade på metro.se hittade jag av en slump denna artikel, med rubriken: Julgranarna är redan på väg att sälja slut. Och detta gällde speciellt rödgranen som jag vill ha! Det är alltså den "vanliga" svenska granen. Den är mer miljövänlig, eftersom den är inhemsk så kräver den eventuellt inte lika mycket bekämpningsmedel/gödning (har jag hört i alla fall). Men en gran måste jag ha, även om det måste bli en kungsgran istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar