lördag 19 november 2011

Julmarknad på Gunnebo slott






Idag har jag varit på Gunnebos julmarknad för första gången, den är även öppen imorgon söndag och nästa helg 26-27 Nov. Jag lurade med mig min sambo, hans bror och deras föräldrar. Jämfört med t.ex. Tjolöholm är denna marknad liten, men det är inget inträde till själva julmarknaden, bara 20 kr i parkering för hela dagen. Det var matproducenter och hantverk som såldes, inte speciellt billigt, tvärtom, men jag skulle inte säga att det var några överpriser heller. Jag pratade med en tant som sålde stickade mössor och sjalar av angora, hon hade 11 kaniner som gav 1 kg ull/kanin om året, hon klippte dem själv och spann garnet, så det är klart att det blir dyrt, 200 kr för 50 g garn. Jag köpte inte mycket, endast en liten getost för 94 kr från Åsbergets mejeri i Jämtland. Vissa saker jag var intresserad av kände jag att jag kunde vänta med, t.ex. Linnegatans Ostaffär och Gudagott (båda är butiker som finns i Göteborg) och marmelad från Töllås Fårgård (ska handla på en annan marknad). Man kunde åka häst och vagn för 70 kr vuxen och 30 kr barn, dock inget vi hade lust med. Sammanfattningsvis skulle jag säga att det var en helt ok marknad, men inget måste som jag kommer "boka upp" mig för i framtiden, men är man ledig och gillar julmarknader så är det värt ett besök. Fina omgivningar där man kan promenera får man på köpet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar