måndag 31 oktober 2011

Börjat pyssla julkort, tags mm.






Har suttit i min lilla pysselvrå och börjat pyssla julkort och liknande. Har några stämplar med "God Jul" i några olika stilar, de flesta köpta på julrean i januari. Det är så dyrt med pysselgrejer men i januari brukar det ju vara halva priset ungefär på julsaker, eller mer. Här har jag "embossat" stämpeltrycket, dvs. man häller s.k. embossingpulver på det man stämplat och skakar av överflödet, sen värmer jag det över brödrosten (för detta finns även speciella värmefönar att köpa för den som håller på mycket). Sen har jag klippt ut orden med mönstersax. Dessa tänker jag klistra på julkort och på "tags" att ha till julklapparna. Längre än så har jag inte kommit än, men kul att vara igång med julpysslet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar